Monday, January 13, 2014

သူျမင္းစီးတိုင္း ကိုယ္ေလွမစီးပါနဲ႔

သူျမင္းစီးတိုင္း ကိုယ္ေလွမစီးပါနဲ႔
******************************
(အခ်စ္ႏွင့္ ဝိပႆနာ [၄] )

ေ႐ွ႔ေဆာင္းပါးမွာ အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္မေျပရင္ တရားနဲ႔ကြာမေနပါနဲ႔လို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။
ျပည့္စံုသြားေအာင္ သဂၤဇာ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ၾသဝါဒပံုဝတၱဳေလးနဲ႔ နည္းနည္းေလာက္ ခ်ဲ႕ေျပာလိုက္ပါရေစဦး။
အဆင္မေျပျဖစ္ၿပီဆိုရင္ တရားနဲ႔ကြာမေနဖို႔ သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။
တကယ္လို႔ ကိုယ္က တရားနဲ႔ကြာသြားၿပီဆိုရင္ ကိုယ္ပဲနစ္နာရေတာ့မွာပါ။
ဒါနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သဂၤဇာ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ အဆံုးအမေလးကို ျပန္ေျပာျပရေအာင္ပါ။

သဂၤဇာ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးဆိုတာ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ မင္းတုန္းမင္းႀကီးလက္ထက္မွာ ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ ဆရာေတာ္ဘုရားပါ။
အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္း မင္းတုန္းမင္းႀကီးမွာ မိဖုရား ေမာင္းမမိႆာေတြ အမ်ားႀကီး႐ွိသလို ညီေတာ္ ကေနာင္မင္းသားက ေမာင္းမမိႆာေတြမ်ားေတာ့ လိႈင္ထိပ္ေခါင္တင္ဆီ သိပ္မလာေတာ့ပါဘူး။ ဒီေတာ့ လိႈင္ထိပ္ေခါင္တင္က ခံစားရေတာ့တယ္။ တစ္ခါမွာေတာ့ ဓားထုတ္ၿပီးေတာင္ ႀကိမ္းဖူးတယ္လို႔ ဖတ္ရဖူးပါတယ္။
လိႈင္ထိပ္ေခါင္တင္မင္းသမီးက သူ႔ဆီ ကေနာင္မင္းသားမလာဘဲ ေမာင္းမမိႆာေတြဆီပဲ သြားေနေတာ့ သဂၤဇာ ဆရာေတာ္ဘုရားကို နန္းေတာ္ပင့္ၿပီး ဆြမ္းကပ္ပါတယ္။ ဆြမ္းကပ္ၿပီးေတာ့ လိႈင္ထိပ္ေခါင္တင္မင္းသမီးက----

`` ဆရာေတာ္ဘုရား၊ ေမာင္ေတာ္ အိမ္ေ႐ွ႕မင္းသားဟာ ေမာင္းမအငယ္အေႏွာင္းေတြနဲ႔ပဲ အခ်ိန္ကုန္ေနပါတယ္ဘုရား၊ ဒီလို အျပဳအမႈမ်ိဳးဟာ မိန္းမေတြမွာပဲ အျပစ္႐ွိေနသလို၊ ေယာက်္ားေတြမွာ အျပစ္မ႐ွိသလိုမ်ိဳး လုပ္ေနပါတယ္ ဘုရား၊ ဆရာေတာ္ဘုရား တပည့္ကို ဆံုးမေပးပါဦးဘုရား ´´ လို႔ ေလွ်ာက္ပါတယ္။
လိႈင္ထိပ္ေခါင္တင္မင္းသမီးက စကားလံုးမ႐ုိင္းေအာင္သာ ေလွ်ာက္ေနရတာ အမွန္ေလွ်ာက္ခ်င္တာကေတာ့ `` တပည့္ေတာ္နဲ႔ အဆင္မေျပဘူးဘုရား၊ ေမာင္းမမိႆာေတြဆီပဲ သြားေနတယ္ဘုရား ´´ လို႔ ေလွ်ာက္ျပခ်င္ပံု ရပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဘုရားကလည္း ဒါကိုရိပ္မိပံု ေပၚပါတယ္။
ဒီေတာ့ သဂၤဇာ ဆရာေတာ္ဘုရားက----
`` အိမ္ေ႐ွ႕မိဖုရားကို ေျပာရဦးမယ္၊ တစ္ဖက္သားရဲ႕ အကုသိုလ္ကိုၿပိဳင္ၿပီးမ်ား မက်င့္လိုက္ေလနဲ႔၊ ကရင္မိုက္ေလွစီးသလို ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္ ´´ လို႔ မိန္႔လိုက္ပါတယ္။
လိႈင္ထိပ္ေခါင္တင္ကလည္း `` ဆရာေတာ္ဘုရား ႐ွင္းျပပါဦးဘုရား ´´ လို႔ ျပန္ေလွ်ာက္လိုက္ပါတယ္။
ဒီေတာ့မွ သဂၤဇာဆရာေတာ္ဘုရားက ပံုဝတၱဳေလးနဲ႔ အက်ယ္႐ွင္းျပပါတယ္။

`` တစ္ခါတုန္းက ကရင္တစ္ေယာက္ဟာ ျမန္မာမိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ဆီကို ျမင္းစီးၿပီး အိမ္လည္သြားတယ္၊ ျမန္မာမိတ္ေဆြ အိမ္ေရာက္ေတာ့ ျမန္မာမိတ္ေဆြက ကရင္မိတ္ေဆြရဲ႕ ျမင္းႀကီးကိုၾကည့္ၿပီး `` ကြၽန္ေတာ္ စီးၾကည့္ခ်င္တယ္ဗ်ာ ´´ လို႔ေျပာတယ္၊ ကရင္မိတ္ေဆြကလည္း စီးေပါ့။ ျမန္မာမိတ္ေဆြကလည္း ဟိုဘက္ရြာထိပ္ ဒီဘက္ရြာထိပ္ အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ စီးလိုက္တာ ျမင္းခမ်ာ ဖတ္ဖတ္ကိုေမာေရာတဲ့။
ကရင္မိတ္ေဆြက သူ႔ျမင္း ေမာေနတာကိုၾကည့္ၿပီး `` ဒင္းကိုလည္း ငါလက္စားျပန္ေခ်မွပဲ ´´ ဆိုၿပီး ျမန္မာမိတ္ေဆြဆီမွာ႐ွိတဲ့ ေလွကို ဟိုဘက္ကမ္း ဒီဘက္ကမ္း အျပန္ျပန္အလွန္လွန္ စီးပစ္လိုက္တယ္တဲ့။
အားရေအာင္စီးၿပီး ေလွကမေမာဘဲ ကိုယ္တိုင္ပဲ ေမာေနရတာဆိုေတာ့ ကရင္မိတ္ေဆြက ဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့ `` နင့္ကို လက္စားေခ်တာ ငါပဲ ေမာရတယ္ ´´ လို႔ ျပန္ေျပာလိုက္တယ္တဲ့။
ဒီအတိုင္းပဲ အိမ္ေ႐ွ႕မိဖုရားေရ အိမ့္ေ႐ွ႕မင္းျမင္းစီး မ်ားေနတာကို နင္ကျပန္လက္စားေခ်မယ္ဆိုၿပီး ေလွမ်ားသြားမစီးလိုက္နဲ႔ ကိုယ္ပဲ ေမာရလိမ့္မယ္ ´´ လို႔ မိန္႔ၾကားလိုက္ပါတယ္။

သဂၤဇာ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ စကားပံုတရားေလးကို နာၾကားၿပီး အိမ္ေ႐ွ႕မိဖုရားေကာ က်န္တဲ့အေႁခြအရံ ပရိသတ္ပါ တေသာေသာရယ္ရင္း ေက်နပ္သြားၾကပါသတဲ့။

သဂၤဇာ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ ဆိုလိုခ်က္က အိုးပဲ့နဲ႔ စေလာင္းရြဲပံုစံမ်ိဳး သူေျခလွမ္းပ်က္တိုင္း ကိုယ္ကလိုက္မပ်က္နဲ႔၊ သူ ေဖာက္ျပန္တိုင္း ကိုယ္က လိုက္မေဖာက္ျပန္နဲ႔လို႔ ဆိုလိုတာပါ။ အဓိကကေတာ့ သူတစ္ပါး အကုသိုလ္ကို ကိုယ္ကၿပိဳင္ၿပီး မက်င့္လိုက္ဖို႔ပါပဲ၊ ဆရာေတာ္ဘုရား စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ သူျမင္းစီးမ်ားတာကို ကိုယ္ကၿပိဳင္ၿပီး ေလွမစီးလိုက္ဖို႔ပါဘဲ။ ကိုယ္ကျပန္ရြဲ႕ရင္ ကိုယ္ပဲနစ္နာရမွာပါ။
ဒါကအခ်စ္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အဆင္မေျပျဖစ္ေနတဲ့ သူေတြအတြက္ ေျပာတာပါ။
ေလာကမွာ အခ်စ္နဲ႔ပတ္သက္လို႔ အဆင္မေျပတဲ့ သူေတြ႐ွိေနသလို အဆင္ေျပေနတဲ့ သူေတြလည္း ႐ွိေနၾကတာပါ။
အဆင္ေျပတယ္ဆိုတာ ေကာင္းတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ကိုယ့္ဇနီး ကိုယ့္ခင္ပြန္းကို ေသခါနီးအထိ သံေယာဇဥ္ ႐ွိေနတာေတာ့ မေကာင္းပါဘူး။ ေသခါနီးၿပီဆိုရင္ ေသဖို႔လည္းသိေနၿပီဆိုရင္ သံေယာဇဥ္အားလံုးကိုျဖတ္ၿပီး ကိုယ္နဲ႔ သပၸါယသင့္တဲ့ တရားေလး တစ္ခုခုကို ႏွလံုးသြင္းေနရမွာပါ။
အဲဒီလို မဟုတ္ဘဲ သံေယာဇဥ္စိတ္၊ စြဲလမ္းစိတ္နဲ႔ ေသသြားရင္ မေကာင္းတဲ့ ဂတိတစ္ခုခုကို ေရာက္သြားႏိုင္ပါတယ္၊ ေရာက္သြားတဲ့ သာဓကေတြလည္း စာထဲမွာ အမ်ားႀကီးေတြ႔ရပါတယ္။
ေပတဝတၱဳထဲက အေၾကာင္းေလး နည္းနည္းေလာက္ ေျပာျပရေအာင္ပါ။

ျမတ္စြာဘုရား႐ွင္ လက္ထက္ေတာ္က သေဌးသား လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ႐ွိပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ဘာမွမလုပ္ဘဲ ထိုင္စားေနလိုက္ၾကတာ ေနာက္ဆံုး ေတာင္းစားရတဲ့ ဘဝ၊ သူခိုးေတြနဲ႔ သြားေပါင္းရတဲ့ ဘဝအထိ ေရာက္သြားပါတယ္။
တစ္ေန႔မွာ အိမ္တစ္အိမ္ သြားခိုးေတာ့ သေဌးသားကို မိပါတယ္။ ဒီေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း ေသမိန္႔က်ၿပီး လူသတ္ကုန္းကို ႀကိဳးတုပ္ေခၚလာပါတယ္။
ဒါကို သုလသာျပည့္တန္ဆာမက ေတြ႔သြားၿပီး အတိတ္ေရစက္ တစ္ခုေၾကာင့္ပဲ ေရနဲ႔ကတြတ္မုန္႔ကို သြားေပးပါတယ္။
သေဌးသားသူခိုးလည္း အ႐ွင္မဟာေမာဂၢလာန္ ႂကြလာတာနဲ႔ ေရနဲ႔ကတြတ္မုန္႔ကို မစားေတာ့ဘဲ အ႐ွင္မဟာေမာဂၢလာန္ကိုပဲ သဒၶါထက္သန္စြာနဲ႔ လွဴလိုက္ပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ သူ႔ကို ဦးေခါင္းျဖတ္သတ္ေတာ့ သုလသာျပည့္တန္ဆာမကိုပဲ စြဲလမ္းစိတ္နဲ႔ ေသသြားပါတယ္။
စာထဲမွာေတာ့ အ႐ွင္မဟာေမာဂၢလာန္ကို လွဴလိုက္ရတဲ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ ဒီေကာင္းမႈကို အာ႐ုံျပဳၿပီးေသရင္ နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္မွာ ျဖစ္ရမွာပါတဲ့။ ဒါေပမယ့္ သုလသာျပည့္တန္ဆာမကိုပဲ စြဲလမ္းစိတ္နဲ႔ ေသသြားရတဲ့အတြက္ ေညာင္ပင္ႀကီးတစ္ပင္မွာ ႐ုကၡစိုးနတ္ပဲ ျဖစ္သြားရ႐ွာပါတယ္တဲ့။ ႐ုကၡစိုးနတ္ဆိုေပမယ့္လည္း တန္ခိုးႀကီးတဲ့နတ္ပါ။
႐ုကၡစိုးနတ္က သုလသာကို တန္ခိုးနဲ႔ေခၚၿပီး ခုႏွစ္ရက္ ေပါင္းသင္းေနပါေသးတယ္၊ ေနာက္မွ သုလသာရဲ႕အေမက လိုက္႐ွာေနတဲ့အတြက္ ျမတ္စြာဘုရား တရားေဟာေနတဲ့ ပရိသတ္အစြန္နားကို ျပန္ပို႔ေပးလိုက္တာပါ။
စြဲလန္းစိတ္ဟာ တမလြန္အတြက္ ဆိုးက်ိဳးပဲ ျဖစ္ေစတာ အမွန္ပါပဲ။

ဇနီးခင္ပြန္းေတြဟာ တစ္သက္လံုး ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္နဲ႔ ေပါင္းလာရတယ္ဆိုေတာ့ သံေယာဇဥ္စိတ္၊ စြဲလန္းစိတ္ကေတာ့ ႐ွိေနၾကမွာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေသခါနီးၿပီဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ သံေယာဇဥ္စိတ္၊ စြဲလမ္းစိတ္ေတြကို ျဖတ္ခ်ထားၿပီး ကိုယ္ေလ့က်က္ခဲ့တဲ့ တရားေလးကိုသာ ႏွလံုးသြင္းေနရမွာပါ။
တကယ္လို႔ သံေယာဇဥ္စိတ္၊ စြဲလမ္းစိတ္နဲ႔ ေသသြားလို႔ မေကာင္းတဲ့ဂတိကို ေရာက္သြားတယ္ဆိုပါစို႔။
မေကာင္းတဲ့ဂတိကို ေရာက္သြားၿပီဆိုရင္ ကိုယ့္အတြက္လည္း အက်ိဳးမ႐ွိ၊ က်န္ခဲ့တဲ့ မိသားစုအတြက္လည္း အက်ိဳးမ႐ွိျဖစ္ရတာပါ။ မကြၽတ္ခဲ့လို႔ ဆြမ္းသြတ္ ေပးေပးေနရေတာ့ က်န္ခဲ့တဲ့ မိသားစုမွာလည္း စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ျဖစ္ေနရသလို ေသသြားတဲ့သူကလည္း တမလြန္ကေနၾကည့္ၿပီး အျပန္အလွန္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ေနၾကရမွာပါ။ စြဲလမ္းစိတ္ဟာ ေသသူအတြက္လည္း အက်ိဳးမ႐ွိ၊ ႐ွင္ေနသူအတြက္လည္း အက်ိဳးမ႐ွိျဖစ္ရတာပါ။ ေသသြားတဲ့သူ ေကာင္းတဲ့ဂတိ ေရာက္သြားတယ္ဆိုရင္ က်န္ခဲ့တဲ့ သူေတြလည္း ဝမ္းေျမာက္ရမွာပါ။ ကိုယ္က ဒီအက်ိဳး အျပစ္ကေလးေတြကို သေဘာေပါက္ထားဖို႔ပါပဲ။
အဓိကကေတာ့ ေသခါနီးၿပီဆိုရင္ အခ်စ္ေတြကို ရပ္ခ်ထားလိုက္ရေတာ့မွာပါ။ ကိုယ့္တရားေလးကိုပဲ ကိုယ္အာ႐ုံျပဳေနရမွာပါ။
ကိုယ္ျပဳခဲ့တဲ့ဒါနကိုပဲ အာ႐ုံျပဳျပဳ၊ ကိုယ္ေဆာက္တည္ခဲ့တဲ့ သီလကိုပဲ အာ႐ုံျပဳျပဳ၊ ကိုယ္ပြားခဲ့တဲ့ သမထကမၼ႒ာန္း တစ္ခုခုကိုပဲ အာ႐ုံျပဳျပဳ၊ ဝိပႆနာတရားကိုပဲ အာ႐ုံျပဳျပဳ ကိုယ္ႏွစ္သက္ရာကို အာ႐ုံျပဳေနရမွာပါ။ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ ဝိပႆနာတရားကို အာ႐ုံျပဳေနတာေတာ့ အေကာင္းဆံုးပါပဲ၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ဝိပႆနာတရားကေတာ့ အဆင့္အျမင့္ဆံုး ကုသိုလ္ ျဖစ္ေနလို႔ပါ။

ဘာပဲေျပာေျပာ ေရးေနတဲ့ေခါင္းစဥ္အတိုင္း ေျပာရရင္ အခ်စ္နဲ႔မေသဘဲ ဝိပႆနာနဲ႔ ေသလိုက္ဖို႔ပါပဲေလ။

အ႐ွင္ရာဇိႏၵ (ရေဝႏြယ္ -အင္းမ) —

ေဖ့စ္ဘြတ္ေပၚမွ ကိုလိွဳင္တိုးမွ်ေ၀ထားေသာ ဓမၼအား ျပန္လည္မွ်ေ၀ ေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment