ဘုရားစူး ဘုရားခုိက္
ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶသာသနာ
ေတာ္ျမတ္ ထြန္းလင္းေတာက္ပဆံုးႏိုင္ငံ
အျဖစ္ ကမၻာတြင္ထင္ရွားေက်ာ္ေစာပါ၏။
ျမတ္ဗုဒၶသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အားလံုး၏
အႏႈိင္းမဲ့ ကိုးကြယ္ရာ ဦးညႊတ္ရာျဖစ္၏။
ဘုရားရွင္အေပၚတြင္ၾကည္ညိဳေသာသဒၶါ
စိတ္သည္ အင္အားလည္းႀကီး၏။ အထု
လည္းႀကီး၏။
သို႕စဥ္လ်က္ အခ်ဳိ႕အခ်ဳိ႕ေသာ ဗုဒၶဘာ
သာ၀င္မ်ားထံမွ ဘုရားစူးသည္။ ဘုရား
ခိုက္သည္။ ဘုရား႐ုိက္သည္ဟူေသာ
အသံုးအႏႈန္းမ်ားကို ၾကားရသည္မွာမ်ား
စြာ အံ့ၾသဖြယ္လည္းျဖစ္ရပါ၏။ ၀မ္းနည္း
ဖြယ္လည္း ျဖစ္ရပါ၏။ မည္သူေတြက စ
တင္၍ ဤအသံုးအႏႈန္းမ်ားကို ေျပာၾကား
ခဲ့သည္ မသိ။ လက္ဆင့္ကမ္း၍ ခံယူသူ
တို႔ကလည္း မဆင္မျခင္ပင္လက္ခံခဲ့ၾက
ဟန္ တူပါသည္။
ဘုရားစူးပါရေစရဲ႕ဟူေသာ စကားမ်ဳိးကို
အမ်ဳိးသမီးအခ်ဳိ႕ေျပာသံကို မၾကာခဏ
ၾကားရဖူးပါသည္။ မည္သို႔ေသာအဓိပၸါယ္
မ်ဳိးႏွင့္ ေျပာၾကေလသည္မွာမူ ကာယကံ
ရွင္မ်ားက ပို၍ သိလိမ့္မည္ထင္ပါသည္။
ျမန္မာအဘိဓာန္တြင္မူ ဘုရားစူးဟူေသာ
ေ၀ါဟာရကို ဤသို႔အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခဲ့ပါသည္။
ဘုရားစူး = ဖယားစူး၊ ၾကိ
၁။ ဘုရားကုိျပစ္မွားမိ၍ ေဘးဒဏ္ သင့္
သည္။
၂။ ဘုရားကုိတိုင္တည္၍ က်ိန္ဆိုသည့္အတိုင္း
ေဘးဒဏ္သင့္သည္။
အမွန္ဆိုေသာ္ ျမတ္ဘုရားသည္ ဤေလာက
၀ယ္မရွိေတာ့ၿပီ။ ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေတာ္မူခဲ့ၿပီးျဖစ္
၏။ ဘုရားရွင္သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေနစဥ္က
ပင္ ဘုရားသည္ ဆုေပးျခင္း၊ ျပစ္ဒဏ္ခတ္ျခင္း
မ်ဳိးကို ျပဳလုပ္ေတာ္ မမူခဲ့။
သတၱ၀ါတုိ႔မည္ ကံသာအမိ၊ ကံသာအဖျဖစ္
၏။ ကံစီမံရာခံရျခင္းျဖစ္၏။ ေကာင္းေသာအမူ
ကို ျပဳလုပ္ေသာ္ ေကာင္းက်ဳိးရမည္။ ဆိုးေသာ
အမူကိုျပဳေသာ္ ဆိုးက်ဳိးရမည္။
မည္သည့္ တန္ခိုးရွင္ကမွ် ျပစ္ဒဏ္ခတ္ျခင္း
မဟုတ္။ အကယ္တႏၱဳဘုရားကိုျပစ္မွားမိ၍ေဘး
၀င္ၿပီ ဆိုပါစို႔။ ယင္းမွာကမၼနိယာမ သေဘာအရ
ထိုက္တန္ေသာ အက်ဳိးဖလကိုရျခင္းသာျဖစ္၏။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ျမတ္ဘုရားႏွင့္ မည္သို႔မွ်မပတ္
သက္။ သို႔ျဖစ္၍ ဘုရားစူးသည္ဟု သံုးႏႈန္းျခင္း
မွာ မသင့္ေလ်ာ္ပါ။
ဘုရားရွင္ကိုတိုင္တည္၍ က်ိန္ဆိုသည့္အတိုင္း
ေဘးဒဏ္သင့္ျခင္းမွာလည္း ဘုရားရွင္ႏွင့္မပတ္
သက္။ ျမတ္ဘုရားသည္ သူ႔အားတိုင္တည္၍
က်ိန္ဆိုၾကရန္ဘုရားအျဖစ္ကုိ ရရွိလာျခင္းမဟုတ္
ပါ။ ဘုရားရွင္သာ သက္ရွိထင္ရွားရွိမည္ဆိုပါက
သူအားတိုင္တည္၍ က်ိန္ဆိုျခင္းမ်ဳိးကို အလွ်ဥ္း
ပင္ခြင့္ျပဳလက္ခံမည္မဟုတ္ပါ။
သို႔ျဖစ္၍ ဘုရားရွင္ကုိျပစ္မွား၍ ေဘးဒဏ္သင့္
သည္ျဖစ္ေစ၊ ဘုရားကုိတိုင္တည္၍က်ိန္ဆိုသည့္
အတိုင္း ေဘးဒဏ္သင့္သည္ျဖစ္ေစ ကံ ကံ၏
အက်ဳိးေပးသာလွ်င္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားစူး
သည္ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္းမ်ဳိးကိုလံုး၀မသံုးစြဲ
အပ္ပါေပ။
ဘုရားခိုက္သည္ ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္းမွာ
ေလာကီ အစီအမံျဖင့္ ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္မ်ား
ကို ထုလုပ္ စီရင္ရာတြင္ အိမ္တြင္ မပူေဇာ္သင့္
ေသာ ဆင္းတုေတာ္မ်ဳိးကို ပူေဇာ္မိသျဖင့္ စီးပြား
ေရးပ်က္ျပားသည္။ ေဘးဒဏ္ က်ေရာက္သည္
ဟူေသာ အယူ၀ါဒမွ ျမစ္ဖ်ားခံလာျခင္း ျဖစ္ပါ
သည္။ တစ္ခါက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ အမ်ဳိးသ
မီး တစ္ဦးသည္ ႐ုပ္ပြားေတာ္ တစ္ဆူကို လာ
ေရာက္ ကပ္လွဴသည္။ ဘာေၾကာင့္ ကပ္လွဴရ
သနည္းဟူသည္ကိုလည္း ႏႈတ္ျဖင့္ ဖြင့္ဟသည္
မွာ ဒီဘုရားကခိုက္တယ္ ဟူ၍တည္း။ မည္မွ်
အျပစ္ႀကီးမားလွဘိသနည္း။
စင္စစ္ေသာ္ ဆင္းရဲခ်မ္းသာဟူသည္ ေလာကဓံ
တရားသာ ျဖစ္၏။ ေခါက္ရွာ ငွက္ပ်ံ ေလာကဓံ
ဟု ဆိုၾကသည္။ ခ်မ္းသာတစ္ခါဆင္းရဲတစ္လွည့္
ပင္။ ခ်မ္းသာသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆင္းရဲသည္ျဖစ္ေစ
မိမိ၏ကံေၾကာင့္ျဖစ္ရသည္ခ်ည္းပင္။ ကံဟူသည္
မွာ ပစၥဳပၸန္ကံလည္းပါ၏။ အတိတ္ကံလည္းပါ၏။
လုပ္ငန္းတစ္ခုသည္ ပစၥဳပၸန္ ကံ ၪာဏ္ ၀ီရိယတို႔
ခ်ဳိ႕ယြင္းေသာေၾကာင့္ ဆံုး႐ႈံးပ်က္ျပားတတ္သည္။
ပစၥဳပၸန္ကံေကာင္းေနေစကာမူ အတိတ္ကံဆိုးက
အင္ႏွင့္အားႏွင့္ စုၿပံဳအက်ဳိးေပးသည့္အခိုက္ႏွင့္
ဆံုႀကံဳလွ်င္လည္း လုပ္ငန္း မေအာင္ျမင္တတ္ေပ။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္မွန္သမွ် ကံ ကံ၏အက်ဳိးေပးမႈအ
ေပၚ သတိျပဳမိဖို႔လိုသည္။ ယံုၾကည္ဖို႔လိုသည္။
အထူးသျဖင့္ အခ်ဳိ႕လူတို႕သည္ လုပ္ငန္းတစ္ခု
မေအာင္ျမင္ေသာ္ မိမိ၏ အားနည္းခ်က္ခ်ဳိ႕ယြင္း
ခ်က္မ်ားကို မရွာေဖြတတ္။ ဟိုလူ႔လႊဲခ် ဒီလူ႔လႊဲခ်
ဟိုအေျခအေနေၾကာင့္ ဒီအေျခအေနေၾကာင့္
စသည့္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျပတတ္ၾက၏။ မိမိ၏
ဉာဏ္ကို စစ္ေဆးဖို႔ မိမိ၏၀ီရိယကို စစ္ေဆးဖို႔၀န္
ေလးတတ္ၾက၏။ မိမိ၏ ကံ ဉာဏ္ ၀ီရိယ ခ်ဳိ႕တဲ့
ခ်က္ေၾကာင့္ စီးပြားေရးမေအာင္ျမင္ျခင္း၊ က်န္းမာ
ေရးက်ဆင္းျခင္းဟူေသာ အမွန္တရားကုိထင္ရွား
ေအာင္ မ်က္ေမွာက္မျပဳဘဲ ဘုရားခိုက္လို႔ဟူဆို
ကာ အိမ္တြင္ကိုးကြယ္ထားေသာ ဆင္းတုေတာ္
အေပၚ ယိုးမယ္ဖြဲ႕ျခင္းမွာ ႀကီးမားေသာအမွား
ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ႀကီးမားေသာ အကုသုိလ္မႈႀကီးလည္း
ျဖစ္ပါ၏။ ယင္းအမွားမ်ဳိးကိုျပန္႔ပြားေအာင္ ျဖန္႔ျဖဴး
ေနေသာ စာေရးသူမ်ား ရွိေနသည္မွာလည္း
အမွန္ပင္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ျမတ္အတြက္ ဆူး
ေညာင့္ခလုတ္မ်ား ျဖစ္ပါ၏။
နာမည္ေက်ာ္ ေလာကီပညာ ရသစံုမဂၢဇင္းႀကီး
တစ္ေစာင္တြင္ ေဆာင္းပါးရွင္တစ္ဦးက ဓာတ္စံု
နတ္စံု အဖြင့္ဓာတ္ အပိတ္ဓာတ္တို႔ျဖင့္ စီရင္၍
႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ ထုလုပ္ပူေဇာ္နည္းမ်ားေရး
သားထားသည္ကို ဖတ္႐ႈရဖူးပါသည္။ ထိုေဆာင္း
ပါးရွင္သည္ ျမတ္ဘုရား၏ ေရႊမ်က္ႏွာေတာ္ကို
မေထာက္ပဲ ဤသို႔ေရးသားသြားခဲ့ေပသည္။
ဘုရားထုနည္း
၁။ တစ္လက္မအရြယ္ ဉာဏ္ေတာ္ထားလွ်င္
ခိုက္ရန္မ်ားသည္။
၂။ ႏွစ္လက္မအရြယ္ ဉာဏ္ေတာ္ထားလွ်င္
ဆင္းရဲဒုကၡမ်ားသည္။
၃။ သံုးလက္မအရြယ္ ဉာဏ္ေတာ္ထားလွ်င္
မီးေဘးခံရတတ္သည္။
၄။ ေလးလက္မအရြယ္ ဉာဏ္ေတာ္ထားလွ်င္
လာဘ္လာဘေပါမ်ား၏။
၅။ ငါးလက္မအရြယ္ဉာဏ္ေတာ္ထားလွ်င္
ေဘးဒုကၡမ်ား၏။
၆။ ေျခာက္လက္မအရြယ္ ဉာဏ္ေတာ္ထားလွ်င္
ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးမား၏။
၇။ ခုႏွစ္လက္မအရြယ္ဉာဏ္ေတာ္ထားလွ်င္
ေဘးရန္ကင္းကြာ၏။
၈။ ရွစ္လက္မအရြယ္ ဉာဏ္ေတာ္ထားလွ်င္
ကိုးကြယ္သူ ထိခိုက္တတ္၏။
ေဒါသႀကီးမည္ ေမာဟႀကီးမည္ဆိုလွ်င္ ခိုက္ရန္
မ်ားမည္သာျဖစ္၏။ အကုသုိလ္ေတြႏွင့္ လံုးေထြး
ရစ္ပတ္ေနလွ်င္ ဆင္းရဲဒုကၡမ်ားမည္သာျဖစ္၏။
မည္သည့္ဉာဏ္ေတာ္အရြယ္ရွိ ႐ုပ္ပြားေတာ္ကိုး
ကြယ္မႈႏွင့္မွ် မဆိုင္ပါ။ ဘုရားရွင္ကလည္းသူ၏
႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ကို မည္သည့္ဉာဏ္ေတာ္
အရြယ္ကိုးကြယ္ပါဟု မိန္႔ေတာ္မမူခဲ့။ ဘုရားရွင္
လက္ထက္ေတာ္က ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ ထု
လုပ္ခဲ့ျခင္းလည္း မရွိပါ။
ဤေလာကီ အစီအရင္မ်ားျဖင့္ ႐ုပ္ပြားဆင္းတု
ေတာ္ထုလုပ္ျခင္းမွာ ေထရ၀ါဒသာသနာ သြား
ေလရာ အစဥ္လိုက္၍ ေႏွာင့္ယွက္ခဲ့ေသာ တႏၱ
ရ၊ မႏၱရ၊ ယႏၱရ၀ါဒီတို႔၏ လုပ္ငန္းေဆာင္တာ
သာ ျဖစ္ပါ၏။ တစ္နည္းဆိုေသာ္ သာသနာကို
အတြင္း၀င္၍ ပူးသတ္ေသာ သာသနာျပင္ပပါပ
၀ါဒီတို႔၏ လုပ္ငန္းေဆာင္တာျဖစ္ပါ၏။ တစ္နည္း
ဆိုေသာ္ သာသနာေတာ္ကို အတြင္း၀င္၍ ပူး
သတ္ေသာ သာသနာျပင္ျပ ပါပ၀ါဒီတို႔၏လုပ္
ရပ္သာ ျဖစ္ပါ၏။ အမွန္ဆိုေသာ္ ဘုရားခိုက္
သည္။ ဘုရား႐ုိက္သည္ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္း
မ်ဳိး သံုးၾကျခင္းမွာ ျမတ္စြာဘုရား၏ အႏႈိင္းမဲ့
မဟာက႐ုဏာေတာ္ျမတ္ကို ထိပါးေစေသာ
အသံုးအႏႈန္းမ်ားသာ ျဖစ္ပါ၏။
ျမတ္ဗုဒၶသည္ က႐ုဏာတရား၏ကိုယ္ပြား႐ုပ္
သြင္ျဖစ္ေတာ္မူပါ၏။ ေလးသေခၤ်ႏွင့္ ကမၻာတစ္
သိန္းတိုင္ေအာင္ ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူေသာပါရမီ
ေတာ္မ်ားေၾကာင့္ ေလာကအေပၚအႏႈိင္းမဲ့အနစ္
နာခံသူ ျဖစ္ေတာ္မူပါ၏။ ျမတ္ဗုဒၶႏွင့္ ဆန္႔က်င္
ဘက္ အယူအဆရွိေသာ ျဗာဟၼဏဇယေဒ၀
ကပင္ ဘုရားရွင္၏ မဟာက႐ုဏာေတာ္အေပၚ
ဤသို႔ခ်ီးက်ဴးေတာ္မူခဲ့ဖူးပါသည္။
အရွင္ဘုရားသည္ က႐ုဏာစိတ္ရွိေတာ္မူသည္။
တိရစၧာန္ညွင္းပန္းသတ္ျဖတ္မႈကို ေဖာ္ျပေသာ
ယဇ္ပူေဇာ္မူ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒမ်ားရွိေသာ္ေၾကာင့္
အရွင္ဘုရားသည္ ေ၀ဒက်မ္းမ်ားကို ႐ႈတ္ခ်ေတာ္
မူသည္။
သတၱ၀ါေ၀ေနယ်တို႔အေပၚ ႀကီးမားေသာ က႐ု
ဏာေတာ္ အစဥ္ျပ႒ာန္းေတာ္မူသည့္ ဘုရားရွင္
သည္ ေလာကၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေအာက္ပါ
အတိုင္း သြန္သင္ဆံုးမေတာ္မူခဲ့ပါ၏။
တစ္ကမၻာလံုးကို ေမတၱာျဖင့္ လႊမ္းထားပါ။ သိမ္
ေမြ႕ေသာ ၾကမ္းတမ္းေသာ မည္သည့္သတၱ၀ါမ
ဆို သူတို႔အား အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစမည့္ မည္သည့္
အမွတ္လကၡဏာမ်ဳိးမွ မျမင္ေတြ႔ၾကရပါေစႏွင့္။
ၿငိမ္းခ်မ္းမႈနည္းလမ္းမ်ားကိုသာ ၾကားသိပါရေစ။
( စူဠ၀ဂ္ )
သတၱ၀ါေ၀ေနယ်တို႔အေပၚ အႏႈိင္းမဲ့ၾကင္နာေတာ္
မူေသာ ဘုရား၏ မဟာက႐ုဏာေတာ္ကို ထိပါး
ရာေရာက္ေသာ ဘုရားစူးသည္၊ ဘုရား႐ုိက္သည္
ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္းမ်ား ေထရ၀ါဒ သာသနာ
ေ၀စည္ရာ ျပည္ျမန္မာတြင္ လံုး၀ခ်ဳပ္ၿငိမ္းပေပ်ာက္
သင့္ပါၿပီ။
မင္းနန္ ေမာ္ကၽြန္း
အထက္တန္းစားဗုဒၶဘာသာ၀င္
ဒုတိယတြဲ
ေတာ္ျမတ္ ထြန္းလင္းေတာက္ပဆံုးႏိုင္ငံ
အျဖစ္ ကမၻာတြင္ထင္ရွားေက်ာ္ေစာပါ၏။
ျမတ္ဗုဒၶသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အားလံုး၏
အႏႈိင္းမဲ့ ကိုးကြယ္ရာ ဦးညႊတ္ရာျဖစ္၏။
ဘုရားရွင္အေပၚတြင္ၾကည္ညိဳေသာသဒၶါ
စိတ္သည္ အင္အားလည္းႀကီး၏။ အထု
လည္းႀကီး၏။
သို႕စဥ္လ်က္ အခ်ဳိ႕အခ်ဳိ႕ေသာ ဗုဒၶဘာ
သာ၀င္မ်ားထံမွ ဘုရားစူးသည္။ ဘုရား
ခိုက္သည္။ ဘုရား႐ုိက္သည္ဟူေသာ
အသံုးအႏႈန္းမ်ားကို ၾကားရသည္မွာမ်ား
စြာ အံ့ၾသဖြယ္လည္းျဖစ္ရပါ၏။ ၀မ္းနည္း
ဖြယ္လည္း ျဖစ္ရပါ၏။ မည္သူေတြက စ
တင္၍ ဤအသံုးအႏႈန္းမ်ားကို ေျပာၾကား
ခဲ့သည္ မသိ။ လက္ဆင့္ကမ္း၍ ခံယူသူ
တို႔ကလည္း မဆင္မျခင္ပင္လက္ခံခဲ့ၾက
ဟန္ တူပါသည္။
ဘုရားစူးပါရေစရဲ႕ဟူေသာ စကားမ်ဳိးကို
အမ်ဳိးသမီးအခ်ဳိ႕ေျပာသံကို မၾကာခဏ
ၾကားရဖူးပါသည္။ မည္သို႔ေသာအဓိပၸါယ္
မ်ဳိးႏွင့္ ေျပာၾကေလသည္မွာမူ ကာယကံ
ရွင္မ်ားက ပို၍ သိလိမ့္မည္ထင္ပါသည္။
ျမန္မာအဘိဓာန္တြင္မူ ဘုရားစူးဟူေသာ
ေ၀ါဟာရကို ဤသို႔အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆိုခဲ့ပါသည္။
ဘုရားစူး = ဖယားစူး၊ ၾကိ
၁။ ဘုရားကုိျပစ္မွားမိ၍ ေဘးဒဏ္ သင့္
သည္။
၂။ ဘုရားကုိတိုင္တည္၍ က်ိန္ဆိုသည့္အတိုင္း
ေဘးဒဏ္သင့္သည္။
အမွန္ဆိုေသာ္ ျမတ္ဘုရားသည္ ဤေလာက
၀ယ္မရွိေတာ့ၿပီ။ ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေတာ္မူခဲ့ၿပီးျဖစ္
၏။ ဘုရားရွင္သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိေနစဥ္က
ပင္ ဘုရားသည္ ဆုေပးျခင္း၊ ျပစ္ဒဏ္ခတ္ျခင္း
မ်ဳိးကို ျပဳလုပ္ေတာ္ မမူခဲ့။
သတၱ၀ါတုိ႔မည္ ကံသာအမိ၊ ကံသာအဖျဖစ္
၏။ ကံစီမံရာခံရျခင္းျဖစ္၏။ ေကာင္းေသာအမူ
ကို ျပဳလုပ္ေသာ္ ေကာင္းက်ဳိးရမည္။ ဆိုးေသာ
အမူကိုျပဳေသာ္ ဆိုးက်ဳိးရမည္။
မည္သည့္ တန္ခိုးရွင္ကမွ် ျပစ္ဒဏ္ခတ္ျခင္း
မဟုတ္။ အကယ္တႏၱဳဘုရားကိုျပစ္မွားမိ၍ေဘး
၀င္ၿပီ ဆိုပါစို႔။ ယင္းမွာကမၼနိယာမ သေဘာအရ
ထိုက္တန္ေသာ အက်ဳိးဖလကိုရျခင္းသာျဖစ္၏။
ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ျမတ္ဘုရားႏွင့္ မည္သို႔မွ်မပတ္
သက္။ သို႔ျဖစ္၍ ဘုရားစူးသည္ဟု သံုးႏႈန္းျခင္း
မွာ မသင့္ေလ်ာ္ပါ။
ဘုရားရွင္ကိုတိုင္တည္၍ က်ိန္ဆိုသည့္အတိုင္း
ေဘးဒဏ္သင့္ျခင္းမွာလည္း ဘုရားရွင္ႏွင့္မပတ္
သက္။ ျမတ္ဘုရားသည္ သူ႔အားတိုင္တည္၍
က်ိန္ဆိုၾကရန္ဘုရားအျဖစ္ကုိ ရရွိလာျခင္းမဟုတ္
ပါ။ ဘုရားရွင္သာ သက္ရွိထင္ရွားရွိမည္ဆိုပါက
သူအားတိုင္တည္၍ က်ိန္ဆိုျခင္းမ်ဳိးကို အလွ်ဥ္း
ပင္ခြင့္ျပဳလက္ခံမည္မဟုတ္ပါ။
သို႔ျဖစ္၍ ဘုရားရွင္ကုိျပစ္မွား၍ ေဘးဒဏ္သင့္
သည္ျဖစ္ေစ၊ ဘုရားကုိတိုင္တည္၍က်ိန္ဆိုသည့္
အတိုင္း ေဘးဒဏ္သင့္သည္ျဖစ္ေစ ကံ ကံ၏
အက်ဳိးေပးသာလွ်င္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဘုရားစူး
သည္ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္းမ်ဳိးကိုလံုး၀မသံုးစြဲ
အပ္ပါေပ။
ဘုရားခိုက္သည္ ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္းမွာ
ေလာကီ အစီအမံျဖင့္ ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္မ်ား
ကို ထုလုပ္ စီရင္ရာတြင္ အိမ္တြင္ မပူေဇာ္သင့္
ေသာ ဆင္းတုေတာ္မ်ဳိးကို ပူေဇာ္မိသျဖင့္ စီးပြား
ေရးပ်က္ျပားသည္။ ေဘးဒဏ္ က်ေရာက္သည္
ဟူေသာ အယူ၀ါဒမွ ျမစ္ဖ်ားခံလာျခင္း ျဖစ္ပါ
သည္။ တစ္ခါက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ အမ်ဳိးသ
မီး တစ္ဦးသည္ ႐ုပ္ပြားေတာ္ တစ္ဆူကို လာ
ေရာက္ ကပ္လွဴသည္။ ဘာေၾကာင့္ ကပ္လွဴရ
သနည္းဟူသည္ကိုလည္း ႏႈတ္ျဖင့္ ဖြင့္ဟသည္
မွာ ဒီဘုရားကခိုက္တယ္ ဟူ၍တည္း။ မည္မွ်
အျပစ္ႀကီးမားလွဘိသနည္း။
စင္စစ္ေသာ္ ဆင္းရဲခ်မ္းသာဟူသည္ ေလာကဓံ
တရားသာ ျဖစ္၏။ ေခါက္ရွာ ငွက္ပ်ံ ေလာကဓံ
ဟု ဆိုၾကသည္။ ခ်မ္းသာတစ္ခါဆင္းရဲတစ္လွည့္
ပင္။ ခ်မ္းသာသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆင္းရဲသည္ျဖစ္ေစ
မိမိ၏ကံေၾကာင့္ျဖစ္ရသည္ခ်ည္းပင္။ ကံဟူသည္
မွာ ပစၥဳပၸန္ကံလည္းပါ၏။ အတိတ္ကံလည္းပါ၏။
လုပ္ငန္းတစ္ခုသည္ ပစၥဳပၸန္ ကံ ၪာဏ္ ၀ီရိယတို႔
ခ်ဳိ႕ယြင္းေသာေၾကာင့္ ဆံုး႐ႈံးပ်က္ျပားတတ္သည္။
ပစၥဳပၸန္ကံေကာင္းေနေစကာမူ အတိတ္ကံဆိုးက
အင္ႏွင့္အားႏွင့္ စုၿပံဳအက်ဳိးေပးသည့္အခိုက္ႏွင့္
ဆံုႀကံဳလွ်င္လည္း လုပ္ငန္း မေအာင္ျမင္တတ္ေပ။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္မွန္သမွ် ကံ ကံ၏အက်ဳိးေပးမႈအ
ေပၚ သတိျပဳမိဖို႔လိုသည္။ ယံုၾကည္ဖို႔လိုသည္။
အထူးသျဖင့္ အခ်ဳိ႕လူတို႕သည္ လုပ္ငန္းတစ္ခု
မေအာင္ျမင္ေသာ္ မိမိ၏ အားနည္းခ်က္ခ်ဳိ႕ယြင္း
ခ်က္မ်ားကို မရွာေဖြတတ္။ ဟိုလူ႔လႊဲခ် ဒီလူ႔လႊဲခ်
ဟိုအေျခအေနေၾကာင့္ ဒီအေျခအေနေၾကာင့္
စသည့္ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးျပတတ္ၾက၏။ မိမိ၏
ဉာဏ္ကို စစ္ေဆးဖို႔ မိမိ၏၀ီရိယကို စစ္ေဆးဖို႔၀န္
ေလးတတ္ၾက၏။ မိမိ၏ ကံ ဉာဏ္ ၀ီရိယ ခ်ဳိ႕တဲ့
ခ်က္ေၾကာင့္ စီးပြားေရးမေအာင္ျမင္ျခင္း၊ က်န္းမာ
ေရးက်ဆင္းျခင္းဟူေသာ အမွန္တရားကုိထင္ရွား
ေအာင္ မ်က္ေမွာက္မျပဳဘဲ ဘုရားခိုက္လို႔ဟူဆို
ကာ အိမ္တြင္ကိုးကြယ္ထားေသာ ဆင္းတုေတာ္
အေပၚ ယိုးမယ္ဖြဲ႕ျခင္းမွာ ႀကီးမားေသာအမွား
ပင္ျဖစ္ပါ၏။ ႀကီးမားေသာ အကုသုိလ္မႈႀကီးလည္း
ျဖစ္ပါ၏။ ယင္းအမွားမ်ဳိးကိုျပန္႔ပြားေအာင္ ျဖန္႔ျဖဴး
ေနေသာ စာေရးသူမ်ား ရွိေနသည္မွာလည္း
အမွန္ပင္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ျမတ္အတြက္ ဆူး
ေညာင့္ခလုတ္မ်ား ျဖစ္ပါ၏။
နာမည္ေက်ာ္ ေလာကီပညာ ရသစံုမဂၢဇင္းႀကီး
တစ္ေစာင္တြင္ ေဆာင္းပါးရွင္တစ္ဦးက ဓာတ္စံု
နတ္စံု အဖြင့္ဓာတ္ အပိတ္ဓာတ္တို႔ျဖင့္ စီရင္၍
႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ ထုလုပ္ပူေဇာ္နည္းမ်ားေရး
သားထားသည္ကို ဖတ္႐ႈရဖူးပါသည္။ ထိုေဆာင္း
ပါးရွင္သည္ ျမတ္ဘုရား၏ ေရႊမ်က္ႏွာေတာ္ကို
မေထာက္ပဲ ဤသို႔ေရးသားသြားခဲ့ေပသည္။
ဘုရားထုနည္း
၁။ တစ္လက္မအရြယ္ ဉာဏ္ေတာ္ထားလွ်င္
ခိုက္ရန္မ်ားသည္။
၂။ ႏွစ္လက္မအရြယ္ ဉာဏ္ေတာ္ထားလွ်င္
ဆင္းရဲဒုကၡမ်ားသည္။
၃။ သံုးလက္မအရြယ္ ဉာဏ္ေတာ္ထားလွ်င္
မီးေဘးခံရတတ္သည္။
၄။ ေလးလက္မအရြယ္ ဉာဏ္ေတာ္ထားလွ်င္
လာဘ္လာဘေပါမ်ား၏။
၅။ ငါးလက္မအရြယ္ဉာဏ္ေတာ္ထားလွ်င္
ေဘးဒုကၡမ်ား၏။
၆။ ေျခာက္လက္မအရြယ္ ဉာဏ္ေတာ္ထားလွ်င္
ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးမား၏။
၇။ ခုႏွစ္လက္မအရြယ္ဉာဏ္ေတာ္ထားလွ်င္
ေဘးရန္ကင္းကြာ၏။
၈။ ရွစ္လက္မအရြယ္ ဉာဏ္ေတာ္ထားလွ်င္
ကိုးကြယ္သူ ထိခိုက္တတ္၏။
ေဒါသႀကီးမည္ ေမာဟႀကီးမည္ဆိုလွ်င္ ခိုက္ရန္
မ်ားမည္သာျဖစ္၏။ အကုသုိလ္ေတြႏွင့္ လံုးေထြး
ရစ္ပတ္ေနလွ်င္ ဆင္းရဲဒုကၡမ်ားမည္သာျဖစ္၏။
မည္သည့္ဉာဏ္ေတာ္အရြယ္ရွိ ႐ုပ္ပြားေတာ္ကိုး
ကြယ္မႈႏွင့္မွ် မဆိုင္ပါ။ ဘုရားရွင္ကလည္းသူ၏
႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ကို မည္သည့္ဉာဏ္ေတာ္
အရြယ္ကိုးကြယ္ပါဟု မိန္႔ေတာ္မမူခဲ့။ ဘုရားရွင္
လက္ထက္ေတာ္က ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ ထု
လုပ္ခဲ့ျခင္းလည္း မရွိပါ။
ဤေလာကီ အစီအရင္မ်ားျဖင့္ ႐ုပ္ပြားဆင္းတု
ေတာ္ထုလုပ္ျခင္းမွာ ေထရ၀ါဒသာသနာ သြား
ေလရာ အစဥ္လိုက္၍ ေႏွာင့္ယွက္ခဲ့ေသာ တႏၱ
ရ၊ မႏၱရ၊ ယႏၱရ၀ါဒီတို႔၏ လုပ္ငန္းေဆာင္တာ
သာ ျဖစ္ပါ၏။ တစ္နည္းဆိုေသာ္ သာသနာကို
အတြင္း၀င္၍ ပူးသတ္ေသာ သာသနာျပင္ပပါပ
၀ါဒီတို႔၏ လုပ္ငန္းေဆာင္တာျဖစ္ပါ၏။ တစ္နည္း
ဆိုေသာ္ သာသနာေတာ္ကို အတြင္း၀င္၍ ပူး
သတ္ေသာ သာသနာျပင္ျပ ပါပ၀ါဒီတို႔၏လုပ္
ရပ္သာ ျဖစ္ပါ၏။ အမွန္ဆိုေသာ္ ဘုရားခိုက္
သည္။ ဘုရား႐ုိက္သည္ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္း
မ်ဳိး သံုးၾကျခင္းမွာ ျမတ္စြာဘုရား၏ အႏႈိင္းမဲ့
မဟာက႐ုဏာေတာ္ျမတ္ကို ထိပါးေစေသာ
အသံုးအႏႈန္းမ်ားသာ ျဖစ္ပါ၏။
ျမတ္ဗုဒၶသည္ က႐ုဏာတရား၏ကိုယ္ပြား႐ုပ္
သြင္ျဖစ္ေတာ္မူပါ၏။ ေလးသေခၤ်ႏွင့္ ကမၻာတစ္
သိန္းတိုင္ေအာင္ ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူေသာပါရမီ
ေတာ္မ်ားေၾကာင့္ ေလာကအေပၚအႏႈိင္းမဲ့အနစ္
နာခံသူ ျဖစ္ေတာ္မူပါ၏။ ျမတ္ဗုဒၶႏွင့္ ဆန္႔က်င္
ဘက္ အယူအဆရွိေသာ ျဗာဟၼဏဇယေဒ၀
ကပင္ ဘုရားရွင္၏ မဟာက႐ုဏာေတာ္အေပၚ
ဤသို႔ခ်ီးက်ဴးေတာ္မူခဲ့ဖူးပါသည္။
အရွင္ဘုရားသည္ က႐ုဏာစိတ္ရွိေတာ္မူသည္။
တိရစၧာန္ညွင္းပန္းသတ္ျဖတ္မႈကို ေဖာ္ျပေသာ
ယဇ္ပူေဇာ္မူ စည္းမ်ဥ္းဥပေဒမ်ားရွိေသာ္ေၾကာင့္
အရွင္ဘုရားသည္ ေ၀ဒက်မ္းမ်ားကို ႐ႈတ္ခ်ေတာ္
မူသည္။
သတၱ၀ါေ၀ေနယ်တို႔အေပၚ ႀကီးမားေသာ က႐ု
ဏာေတာ္ အစဥ္ျပ႒ာန္းေတာ္မူသည့္ ဘုရားရွင္
သည္ ေလာကၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ ေအာက္ပါ
အတိုင္း သြန္သင္ဆံုးမေတာ္မူခဲ့ပါ၏။
တစ္ကမၻာလံုးကို ေမတၱာျဖင့္ လႊမ္းထားပါ။ သိမ္
ေမြ႕ေသာ ၾကမ္းတမ္းေသာ မည္သည့္သတၱ၀ါမ
ဆို သူတို႔အား အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစမည့္ မည္သည့္
အမွတ္လကၡဏာမ်ဳိးမွ မျမင္ေတြ႔ၾကရပါေစႏွင့္။
ၿငိမ္းခ်မ္းမႈနည္းလမ္းမ်ားကိုသာ ၾကားသိပါရေစ။
( စူဠ၀ဂ္ )
သတၱ၀ါေ၀ေနယ်တို႔အေပၚ အႏႈိင္းမဲ့ၾကင္နာေတာ္
မူေသာ ဘုရား၏ မဟာက႐ုဏာေတာ္ကို ထိပါး
ရာေရာက္ေသာ ဘုရားစူးသည္၊ ဘုရား႐ုိက္သည္
ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္းမ်ား ေထရ၀ါဒ သာသနာ
ေ၀စည္ရာ ျပည္ျမန္မာတြင္ လံုး၀ခ်ဳပ္ၿငိမ္းပေပ်ာက္
သင့္ပါၿပီ။
မင္းနန္ ေမာ္ကၽြန္း
အထက္တန္းစားဗုဒၶဘာသာ၀င္
ဒုတိယတြဲ
(ကၽြန္ေတာ္ရွာေနတာၾကာပါပီဗ်ာ အခုမွပဲေတြ႔လို႔ တင္လိုက္ရပါတယ္.. ဗုဒၶဘာသာတိုင္း သိသင့္တယ္ထင္ပါတယ္...)
http://dhammalectures.blogspot.com မွ
ေက်ာ္စံလင္း ေ၀မွ်ပါသည္...
No comments:
Post a Comment